Svar på frågorna :) ♥

God kväll!

Nu ska jag snart krypa i säng... Känner att jag fryser och är trött, så jag ska lägga mig i min stora säng och kolla på film på min nya fina tv :) Det känns bra!
Jag är lite taggad inför imorgon nu med! :D
Det blir tjejkväll hos mig, jag, felicia, linda & kp :) <3
vi ska äta god mat, sjunga singstar, spela och ta massa massa massa kort! vi kommer ha den roligaste nyårsaftonen (säger man så?) . Så det känns bra tycker jag, nu har jag hunnit baka mina fina cupcakes, imorgon kommer Felicia någon gång runt 2 tiden och hjälper mig med maten, sedan ska vi göra iordning oss tillsammans! MYS!

Nu till det jag egentligen skulle skriva;

HÄR KOMMER SVAREN TILL FRÅGORNA TILL STÄLLDE I FRÅGESTUNDEN! :)
enjoy;

Vem är din förebild ?
- I livet så är min moster min förebild. Hon är en fantastisk människa som ställer upp när som helst och som altid finns där. Jag älskar henne! Sen har jag en till förebild; min halvstorasyster Malin. Hon har haft en del svåra perioder i sitt liv, men hon har klarat allt och nu är hon en glad, härlig tjej som man älskar. Även om vi inte träffas så ofta så känns det lika kul att träffa henne, och jag kan prata med henne om nästan allt. Jag älska dig Malin!

Hur många olika bästa vänner har du
?
- Ojdå... Det var en bra fråga! Jag tror det har varit runt... kanske 8-10 stycken... Jag byter ganska ofta, haha! Men just nu känner jag mig "nöjd" med min bästa vän. Inte så att jag inte har varit nöjd med mina förra bästa vänner, men efter ett tag glider min isär, det är inget man kan hjälpa. Men just nu så känns det som om jag och mina "ex-bästa"vänner börjar komma varandra närmare igen, och det känns bra!

Vad fick dig att börja blogga
?
- Jag vet inte egentligen, kommer inte riktigt ihåg. Men jag älskar att skriva. Inte att hitta på berättelser eller sånt, för det är jag riktigt dålig på! Men att få skriva rakt ur hjärtat vad jag känner, som jag gjorde på detta inlägget. Sånna texten älskar jag att skriva, för då känns det att man har fått lyft en sten från hjärtat. Jag tycker att det är lättare att skriva och få ur sig jobbiga saker, än att prata om det.

Hur gammal är du
?
- Nu är jag 14 år, men fyller 15 nästa år.

Efter nyår ska jag börja blogga seriöst, kommer du läsa min blogg då
?
- Jag kan inte lova något, men jag ska försöka! :)

Har du hållt ditt förra nyårslöfte
?
- Ja! Jag hade godisfritt år. Jag åt inget godis på hela året, så jag är stolt över mig själv :)

Normala hårfärg
?
- Nästan som den jag har nu, Men lite ljsare, man skulle kunna säga att jag har mellanbrunt hår :)

Vilka bloggar följer du
?
- Jag följer ganska många; Blondinbella, Fokis, Yazmina, Tyra, Kenza, Kissie, Robin Bengtsson, Andreas Plogell Wigren, Dessie och HotGossip. Och mina vänners bloggar såklart! ( om ni undrar om adressen till någon blogg är det bara att skriva en komentar så ska jag fixa det (: )

 

Vad tkr du om dem?

- Jag gillar alla bloggarna, annars skulle jag ju inte följt dem ;) Men alla är olika, min favoritblogg är Blondinbella. Och HotGossip, för där kan man läsa lite skvaller om de största bloggarna i Sverige-land ;)

Vill du bli yrkes bloggare, typ som kenza, foki mm
?
- Det är ju inget som jag har tänkt mig att bli, men visst skulle det vara ganska kul.

Vilket är ditt favvo djur och varför gillar du det mest
?
- Mina favoritdjur är katt & hund. Katt; för att jag har två stycken och jag tycker dom är mysiga gosa små djur. Hund; För att dom är fina, människans bästa vän! Jag har en dvärgschnauzer, och hon är min bästa vän! :) För man kan ju prata om vad som helst med henne, för hon säger inte till någon, och hon tröstar. För ser hon att jag är ledsen, då kommer hon och lägger sig näranära mig och myser. Jag älskar mina husdjur!

Favoritplagg
?
- Antingen ett par mysiga mjukisbyxor och en stor tröja eller en fin klänning och pumps!

Favoritmat
?
- Revbensspjäll, kött, kina-mat och grillat! Och såklart; spagetti och köttfärssås!

Favoritfärg
?
- Nästan alla, mest röd, gul, blå och grön!

Vem är din allra bästa vän
?
- Jag har många nära underbara vänner, som Tova, Karolina, Emelie och Mikaela, Felicia, Olivia och några fler. Men den som står mig närmast just nu är Linda. Love you! 

Snyggaste kändisen
?
- Ooooh, MATTIAS ANDRÉASSON! Om det ska vara svenskt kändis, om jag får välja utlänsk också så väljer jag.. Zac Efron, Chase Crawford och Jude Law! Men Mattias slår nog alla lite grann ändå ;)

Är du avensjuk på ngn av dina vänner, vem isf
?
- Varför skulle jag vara det? :) Visst kan man bli lite avundsjuk om en vän har lite snyggare kläder, eller har köpt en grej som du vill ha men inte kan köpa och sånt, men på något annat sätt är jag inte det!

Vem är din förebild i bloggandet
?
- Inom blogg-världen så är Blondinbella & Kenza mina förebilder. Mest Bella, och egentligen vet jag inte varför... Hon är bara en sån bra tjej som får mig att må bra. Hon skryter inte om att hon är känd och tjänar bra, hon lever ett ganska normalt liv och hon har hjälp många flickor, bl.a mig, med att stärka sitt självförtroende! Så därför tycker jag att hon är en bra förebild, till skillnad från t.ex Kissie. Hon se ut som en wannabe-fjortis-anka. Eller något sånt, tycker ni inte det? :)

Finaste bloggaren
?
- KENZA! Finns det någon vackrare människa? Och mina fina vänner med såklart! Men om jag ska välja någon manlig bloggar med så är det såklar Andreas Plogell & Robin Bengtsson :) Plus att Andreas har en underbar lillasyster, nämligen min söta Tova! :)

Vilken är din favorit film
?
- Min ABSOLUTA favorit-filmer är NottingHill och TheHolliday. Båda är romantiska filmer, det är sånt jag gillar! :) Sen gillar jag massa andra filmder med, t.ex; KidSvensk, MammaMia! och Ice Age! :D 

Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner kronor
?
- SHOPPA! Haha, nejmen jag skulle nog ge bort en del av pengarna, ( och shoppa för en ganska stor del med ) till familjen och kanske liiiiite till någon söt vän ;) Ut och resa med såklart! Sen skulle jag nog sparat ganska mycket tills jag blir vuxen. Så att man har råd att köpa fint hus och sånt :)

Är du kär just nu
?
- Nej.

Vilka är dina favorit låtar
?
- Jag byter favorit-låtar HELA tiden, fråga bara mina vänner ;) en just nu älskar jag Melissa Horn's senaste album, John Mayer - Who Says, Glee Cast - Don't stop believe'n, Beyoncé - Halo & Erik Grönwall - Higher. Men min ABSOLUTA favoritlåt som jag aldrig tröttnar på, det är Niklas Strömstedt - Sista morgonen. En helt underbar låt! Den har jag bestämt mig för att jag ska ha på mitt bröllop och på min begravning. Haha, jag har redan planerat hela mitt liv känns det som... Vilken tur att det kan ändras ;)
_______________________________________________________________________________________

SÅ!
Det var alla frågor, hoppas ni fick vet det ni ville! Om det är något annat ni undrar så får ni hålla er ett tag till. Jag kommer självklart ha med frågestunder i framtiden :)

Nu ska jag försöka göra mig iorrdning för sängen, måste vara utvilad imorgon!

Ha det bäst och hoppas ni får en härlig sista natt av året!

PUSSSS


Kommentarer
Postat av: felicia (:

du svara inte på mina frågor! :( ;d <3

2009-12-31 @ 09:18:00
URL: http://feliciafahlstrom.blogg.se/
Postat av: ida

Oj, klarade du dig utan godis i ett helt år? :o duktigt!! :)

2009-12-31 @ 10:05:16
URL: http://writtenbyida.blogg.se/
Postat av: L ☆

sv: hahahahahhaha, nä faktiskt inte. men han blev jättestolt när han vann en låt; I do I do I do (med abba), HAHAHAHAHHAHAHHA! Men jag vann faktiskt alla andra (a)



allt bra?

kram

2010-01-01 @ 22:10:09
URL: http://duvetlindaa.blogg.se/
Postat av: L ☆

Är du romantisk av dig...?

http://duvetlindaa.blogg.se/2010/january/jag-fragar-ni-svarar.html#comment

2010-01-05 @ 13:08:43
URL: http://duvetlindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0