Amerikanska pannkakor!


Ingen bra bild, tog med webcamen, men det blev fina pannkakor!

Detta fick bli min frukost/brunch... Jag vaknade vid 8, för jag hade ställt klockan då och tänkte gå upp tidigt och göra pannkakor till hela familjen. Men jag hade en sån fruktansvärd huvudvärk när jag vaknade, så jag stängde av alarmet och somnade om två timmar iställer... Haha, sen vaknade jag av att mamma sprang runt och ropade. Men jag strundade i det och somnade om igen, sen hör jag pappa ute i hallen (?)! Han skulle hjälpa Rickard med något.. Då säger mamma; "Har du väckt din dotter eller?" Haha, pappa visste inte ens att jag var här, så då mååååste han ju springa in och väcka mig! Gaah! Så han springer in och ropar och håller på, sedan lägger han sig på mig i sängen! Haha, jag har verkligen ingen normal familj! Men det är därför jag älskar dom! :)

Jag gick upp efter en stund och började göra pannkakssmet. Jag hittade ett recept på amerikanska pannkakor, på www.frida.se. Så det fick det bli! Jag kan skriva receptet nedanför sen!

När jag var klar med pannkakorna var klockan nästan 12, och då åt jag två stycken (det var riktigt mättande!) med sirap på. MUMS! Efter det tog jag en lång varm go' dusch, och nu sitter jag här!

Vid fyra tiden ska vi upp till moster och Johan och fika, det ska bli jättemysigt.
Nu ska jag fixa iordning mig och hjälpa mamma med maten ( inte för att jag är så hungrig nu men... )!

Vad ska Du göra idag? :)

RECEPTET:

2 portioner:

2. Lägg en klick smör i stekpannan, vänta tills smöret bubblar och är gyllenbrunt. Sänk sedan värmen på plattan till lite mer än hälften.

4. Klicka ut små runda pannkakor i stekpannan. Stek pannkakan på båda sidorna, den är klar när den är gyllenbrun.
_______________________________________________________________________________

SÅ LÄTT VAR DET!
Jag hade sirap på, men man kan ju lika gärna ha sylt eller socker. Det är en smaksak!


HA DET BÄST! :D



2 dl vaniljyoghurt
2 ägg
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 krm salt
smör till stekning
___________________________
 Gör såhär:

1. Blanda allt förutom smöret. Det blir en rätt så trög smet!


Kommentarer
Postat av: L ☆

usch, sirap...

2010-01-06 @ 14:01:35
URL: http://duvetlindaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

så himla gott med amerikanska pannkakor..!!

2010-01-08 @ 00:01:05
URL: http://blackmarket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0